Usługi SEO dla sklepów internetowych

Jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych, mamy tutaj do wyboru w zasadzie dwa ogólne podejścia, z których można wybrać jedno lub zastosować mieszankę obu. Wszystko oczywiście zależy od tego, co o naszej sytuacji i potencjalnych szansach na rozwój powie nam analiza rynku, na którym będziemy się promować.

Strategia fraz ogólnych

Pierwsze podejście to pozycjonowanie sklepu internetowego poprzez frazy ogólne, do których można dołożyć także element lokalizacji. W tym podejściu wyniki przychodzą dość wolno, ale z czasem są coraz lepsze i jeśli uda nam się zdominować najważniejsze frazy dla naszego biznesu. Trzeba jednak pamiętać, że mały sklep komputerowy nigdy nie będzie pierwszy dla żadnego internauty wpisującego w wyszukiwarkę “nowe komputery”. Na rynku jest zbyt wielu gigantów o mocno ugruntowanej pozycji.

Strategia fraz długiego ogona

Druga strategia zazwyczaj wykorzystywana jest jako pozycjonowanie sklepu o charakterze uzupełniającym. Takie pozycjonowanie sklepów odnosi się do bardzo szczegółowych fraz, które będą zwracać promowany przez nas biznes tylko wtedy, jeśli ktoś w wyszukiwarce wpisze właśnie bardzo konkretne zapytanie, które przewidzieliśmy. Jest to strategia dobra, jeśli mamy wiele unikalnych przedmiotów oraz wtedy, kiedy inni nie stosują podobnych zabiegów.

Dostaniemy konkretnych klientów zainteresowanych naszą ofertą. Połączenie tych dwóch podejść sprawia, że początkowo, kiedy pierwsze podejście będzie jeszcze słabo zarabiało, będziemy korzystać z szybkich efektów bardziej ryzykownego drugiego podejścia.